Leveranciersselectie |
Bij het bouwen van het perfecte CX meethuis kan het voorkomen dat het huidige CX meethuis niet meer volstaat. Bijvoorbeeld omdat je meer synergie wilt, je huidige leverancier niet meer kan bieden waar je naar op zoekt bent of dat je een ander soort oplossing nodig hebt. Samen kunnen we op zoek gaan naar nieuwe oplossingen en partijen.
eCXperience heeft een uitgebreide kennis van de leveranciers van klantonderzoek (kwantitatief en kwalitatief), medewerkersonderzoek, merk en imago onderzoek, Closed Loop Feedback (CLF) oplossingen, dashboard oplossingen en customer journey mapping en -activatie software.
We kennen het speelveld en de belangrijkste partijen en hebben de directe contacten. Belangrijk is te vermelden dat wij niet samenwerken met vaste leveranciers. Op basis van ervaring hebben we wel voorkeuren maar in elke nieuwe klantvraag blijven we objectief. Doordat wij zo werken geeft dit ons de mogelijkheid om altijd de beste partij te kiezen voor jouw organisatie. Wij begeleiden onze opdrachtgevers in hun zoektocht naar de juiste oplossingen en partijen om te komen tot het ideale CX meethuis. Indien gewenst blijven we ook om te helpen met de implementatie van de nieuwe tooling.
Aanpak
In grote lijnen kent leveranciersselectie de volgende fasen:
eCXperience heeft een uitgebreide kennis van de leveranciers van klantonderzoek (kwantitatief en kwalitatief), medewerkersonderzoek, merk en imago onderzoek, Closed Loop Feedback (CLF) oplossingen, dashboard oplossingen en customer journey mapping en -activatie software.
We kennen het speelveld en de belangrijkste partijen en hebben de directe contacten. Belangrijk is te vermelden dat wij niet samenwerken met vaste leveranciers. Op basis van ervaring hebben we wel voorkeuren maar in elke nieuwe klantvraag blijven we objectief. Doordat wij zo werken geeft dit ons de mogelijkheid om altijd de beste partij te kiezen voor jouw organisatie. Wij begeleiden onze opdrachtgevers in hun zoektocht naar de juiste oplossingen en partijen om te komen tot het ideale CX meethuis. Indien gewenst blijven we ook om te helpen met de implementatie van de nieuwe tooling.
Aanpak
In grote lijnen kent leveranciersselectie de volgende fasen:
- In kaart brengen van de behoefte van de klant
- Bepalen beoordelingscriteria in keuze
- Organiseren inspiratiesessies met leveranciers
- Evalueren en bijstellen
- Opzetten en begeleiden van RFP traject
- Objectief advies in keuze van uiteindelijke leverancier
- Daadwerkelijke implementatie van nieuwe tooling of de opstart met een onderzoekspartij.