CX Meten & Verbeteren
In klantbeleving draait alles om tevreden klanten. Tevreden klanten zijn loyaal en hierdoor ontstaat groei. Loyale klanten blijven langer klant, ze nemen meer producten en diensten af en ze bevelen jouw organisatie aan bij potentiële nieuwe klanten. Sturen op loyaliteit is dus sturen op groei. Inzicht in je (on)tevreden klanten is dus belangrijk.
Als je weet hoe je klant zich door jouw organisatie ‘beweegt’, kan je gericht verbeteren. Om verbeterpunten te verzamelen heb je goede metingen nodig. Dit start bij het CX meethuis. Meten is ook de manier om te toetsen of je klanten de klantstrategie ook echt ervaren.
In klantbeleving draait alles om tevreden klanten. Tevreden klanten zijn loyaal en hierdoor ontstaat groei. Loyale klanten blijven langer klant, ze nemen meer producten en diensten af en ze bevelen jouw organisatie aan bij potentiële nieuwe klanten. Sturen op loyaliteit is dus sturen op groei. Inzicht in je (on)tevreden klanten is dus belangrijk.
Als je weet hoe je klant zich door jouw organisatie ‘beweegt’, kan je gericht verbeteren. Om verbeterpunten te verzamelen heb je goede metingen nodig. Dit start bij het CX meethuis. Meten is ook de manier om te toetsen of je klanten de klantstrategie ook echt ervaren.